Technika: Mi és miért változott az F1-es Ferrarin?

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A látható változásokkal a Red Bull irányába mozdult a Ferrari, de ezek a módosítások azt is sugallják, hogy mi változott meg igazán.

Az újonnan bemutatott SF-24-es Ferrari autó jelentős változásokon ment keresztül az előző verzióhoz képest. Az oldaldobozok kialakítása, az alávágás és a légbeömlők is megújultak, hasonló módon a konkurens csapatokhoz. Az alapvető filozófiában is észrevehető módosítások történtek, például a padlólemezen, amely most más módon osztja meg a leszorítóerőt, így más aerodinamikai hatásokat keltve. A sebességváltó szekrénye rövidebb lett, ami nagyobb mozgásteret biztosít az autó hátsó részén, így az aerodinamika és a kocsi viselkedése is megváltozott.

Az autó elején az orrkúp szélesedett és az orr rész formája is megváltozott, emlékeztetve a tavalyi Red Bull autóra. Az autó hátsó részén a kipufogótól érkező levegőt az övszárnyra irányítják, hasonlóan a Mercedeshez. Az autó futóművén is változások történtek, az ütközést elnyelő elemek pozíciója és a futómű szögei is különböznek, célzottak a versenytempó felgyorsítására és a gumikímélő hatás elérésére.
A Ferrari által végzett átalakítások alapján remélhetőleg az autó képes lesz többféle hasmagasságon is jól viselkedni, és versenyképes tempót diktálni a pályán.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések